۱- تشخيص صلاحيت پيمانكاران و مشاوران
يكي از خدمات سازمان مديريت و برنامه ريزي به مردم رتبه بندي پيمانكاران و مشاوران در مديريت نظام فني اجرايي مي باشد. جهت انجام اين فرآيند مي بايد از طريق سامانه ساجات اقدام نمود. جهت استفاده از سامانه مذكور از لينكهاي زير استفاده نماييد:
راهنماي شماره ۱ : پرداخت الكترونيكي
راهنماي شماره ۲ : راهنماي انفورماتيك
راهنماي شماره ۳: راهنماي پيمانكاران
راهنماي شماره ۴ : راهنماي ثبت نام
راهنماي شماره ۵ : راهنماي مشاوران
راهنماي شماره ۶ : راهنماي ورود و خروج نفر امتياز آور
جهت ورود به سايت سامانه ساجات از اين آدرس اينترنتي استفاده نماييد:
http://sajat.mporg.ir/Profiling/Login
سامانه از طريق شبكه اينترنت قابل استفاده مي باشد. بدين منظور مي توانيد از اينترنت منازل، كافي نت ها جهت دسترسي به سامانه استفاده نماييد
۲- كنترل، تخصيص و نظارت بر اعتبارات هزينه اي ( سامانه نظارت هزينه اي)
برخي رئوس عملياتي سامانه به شرح زير ميباشد:
دريافت اعتبارات هزينهاي (مصوب، پرداختي و عملكرد) و اعلام شاخصهايي براي تهيهي گزارشهاي استنتاجي نظارتي(يا گزارشهاي تحليلي)
كنترل و نظارت بر عملكرد اعتبارات هزينهاي دستگاههاي اجرايي كشور در سطح استانها تا بتواند نشان دهنده رابطهي ميان ميزان وجوه اختصاص يافته به هر برنامه با نتايج به دست آمده از اجراي آن برنامه باشد.
تهيه و ارايه گزارشهاي نظارتي و استنتاجي لازم در سطح استاني، دستگاه اجرايي به تفكيك استانداري، دستگاه مركزي و ...
اين سامانه از طريق آدرس اينترنتي زير قابل دريافت ميباشد: saba.mporg.ir
۳- كنترل، تخصيص و نظارت بر اعتبارات پروژه هاي عمراني (سامانه نظارت)
مكانيزه كردن فرآيند مبادله موافقتنامه، تخصيص، كنترل و نظارت بر اجراي پروژههاي تملك داراييهاي سرمايهاي در سازمان مديريت و برنامهريزي استانها و مركز.
آدرس اينترنتي عبارت است از: 94.182.224.244:90
۴- نظارت بر فرايند جذب و بكارگيري نيروي انساني دستگاه هاي اجرايي استان
هدف از فرآيند استخدام، تأمين نيروهاي موردنياز دستگاههاي اجرايي استان ميباشد.
مسئوليت فرآيند استخدام نيروهاي جديد موردنياز در دستگاههاي اجرايي استان، با تفويض اختيار سازمان امور اداري و استخدامي كشور، بهعهده معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان ميباشد. اين فرآيند با صدور مجوز استخدام از سوي سازمان امور اداري و استخدامي كشور ، آغاز ميشود. اگر مجوز استخدام صادرشده، ملي باشد، با ابلاغ سازمان امور اداري و استخدامي كشور، نظارت بر مراحل مختلف برگزاري آزمون توسط معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني انجام ميشود.
درصورتيكه مجوز استخدام صادرشده، استاني باشد، مجوز استخدام از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني به دستگاههاي اجرايي استان ابلاغ ميشود. براين اساس، دستگاهها اقدام به تنظيم برگه مشخصات شغل و ارسال آن براي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني مينمايند. سپس معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني،ضمن دريافت و بررسي برگه مشخصات شغل دستگاهها، با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران ۲۵% سهميه ايثارگران را تعيين ميكند. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني آگهي استخدامي موردنظر را تهيه مينمايد. آگهي استخدامي در دو روزنامه كثيرالانتشار، منتشر شده و ثبتنام متقاضيان انجام ميشود. دريافت مدارك متقاضيان آزمون، در برخي موارد پيش از برگزاري آزمون و در برخي بعد از آن انجام ميشود. در حالت اول، مدارك متقاضيان بررسي شده و درصورت تأئيد مدارك داوطلبان و انطباق با موارد مندرج در آگهي، كارت ورود به جلسه صادر ميگردد. آزمون استخدامي برگزار ميشود. با تصحيح اوراق آزمون، فهرست ۳ برابر ظرفيت پذيرفتهشدگان استخراج شده و به تأئيد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ميرسد. درحالت دوم، ابتدا آزمون برگزار ميشود. پس از تصحيح اوراق متقاضيان، مدارك داوطلباني كه حدنصاب نمره را كسب نمودهاند، دريافت ميشود. فهرست ۳ برابر ظرفيت پذيرفتهشدگان استخراج شده و به تأئيد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ميرسد.
سپس دستگاههاي اجرايي با نظارت معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني، اقدام به انجام مصاحبههاي تخصصي مينمايند. با بررسي نتيجه مصاحبات انجام شده، فهرست ۵/۱ برابر ظرفيت پذيرفتهشدگان توسط دستگاه تهيه شده و به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ارسال ميگردد. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ضمن بررسي و تأئيد فهرست ۵/۱ برابر ظرفيت پذيرفتهشدگان، اقدام به توزيع مجوز از طريق سامانه كاركنان نظام اداري مينمايد. دستگاههاي اجرايي مدارك و اطلاعات لازم را بر روي سامانه ثبت مينمايند. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني مدارك و اطلاعات ثبت شدهي دستگاه بر روي سامانه را بررسي نموده و درصورت موردتأئيد بودن مدارك، بمنظور اختصاص شماره مستخدم به پذيرفتهشدگان نهايي آزمون، نتيجه را به سازمان امور اداري و استخدامي كشور اعلام مينمايد.
درصورتيكه مجوز استخدام صادرشده، دستگاهي باشد، معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني هماهنگيهاي لازم جهت تنظيم برگه مشخصات شغل را با دستگاه اجرايي بعمل ميآورد. دستگاهها اقدام به تنظيم برگه مشخصات شغل و ارسال آن براي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني مينمايند. سپس معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني،ضمن دريافت و بررسي برگه مشخصات شغل دستگاهها، مجوز تنظيم آگهي استخدامي موردنظر را صادر مينمايد. دستگاه اقدام به تنظيم آگهي استخدامي و ارسال آن براي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني مينمايد. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني، ضمن بررسي آگهي تنظيم شده توسط دستگاه، مجوز انتشار آگهي را صادر مينمايد. در اين حالت برگزاري آزمون و تصحيح اوراق توسط خود دستگاه و با نظارت معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني انجام ميشود. سپس دستگاه فهرست ۳ برابر ظرفيت پذيرفتهشدگان را استخراج نموده و به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ارسال ميكند. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني بررسي و تأئيد فهرست ۳ برابر ظرفيت پذيرفتهشدگان را انجام ميدهد. دستگاههاي اجرايي با نظارت معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني، اقدام به انجام مصاحبههاي تخصصي مينمايند. با بررسي نتيجه مصاحبات انجام شده، فهرست ۵/۱ برابر ظرفيت پذيرفتهشدگان توسط دستگاه تهيه شده و به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ارسال ميگردد. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني بررسي و تأئيد فهرست ۵/۱ برابر ظرفيت پذيرفتهشدگان را بعهده دارد. سپس سازمان امور اداري و استخدامي كشور و يا معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني (حسب مورد) اقدام به ثبت مجوز دستگاه برروي سامانه مينمايد. دستگاههاي اجرايي مدارك و اطلاعات لازم را بر روي سامانه ثبت مينمايند. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني مدارك و اطلاعات ثبت شدهي دستگاه بر روي سامانه را بررسي نموده و درصورت موردتأئيد بودن مدارك، بمنظور اختصاص شماره مستخدم به پذيرفتهشدگان نهايي آزمون، نتيجه را به سازمان امور اداري و استخدامي كشور اعلام مينمايد.
آدرس اينترنتي سامانه عبارت است از :
http://karmandiran.ir
۵- ارزيابي توسعه و رصد برنامه آمايش سرزمين
در اين فرآيند، كليه اطلاعات مرتبط با پروژه هاي عمراني استان به صورت مكانمند در نقشه هاي جغرافيايي استان درج مي گردد. با انجام اين فرآيند اطلاعاتي نظير پيشرفت فيزيكي و ميزان اعتبار هزينه شده و ساير فيلدهاي مرتبط با مشخصات پروژه به صورت مكانمند قابل دسترسي است. البته اطلاعات مذكور جهت استفاده دستگاههاي دولتي درج مي گردد و به نوعي خدمات دولت به دولت است.
به طور كلي سامانه ساترا وظايف زير را بر عهده دارد:
ايجاد ساختاري يكپارچه براي دستيابي به اطلاعات(جغرافيايي، آماري، محتوايي و چند رسانهاي) مورد نياز برنامهريزي توسعه در سازمانهاي مختلف
تسهيل و هماهنگي امور مختلف توليد و جمعآوري، دسترسي و استفاده بهينه از شاخصها و دادهها و آمارهاي مرتبط.
ترسيم وضعيت توسعه آموزش عالي كشور
ترسيم وضعيت پراكندگي جمعيت كشور
ترسيم روند توسعه نشر كتاب در كشور
توزيع جمعيت در سرزمين
سرمايهگذاريهاي زيربنايي در سرزمين
سرمايهگذاريهاي صنعتي در سرزمين
محدودههاي شبكههاي زيربنايي
طبقهبندي فضايي كشور براساس ميزان دسترسي به امكانات زيربنايي
ترسيم وضعيت توسعه يافتگي كشور
آدرس اينترنتي سامانه ساترا: https://satrampochb.ir
۶- ارزيابي عملكرد دستگاههاي اجرايي استان
ارزيابي مستندات بهرهوري دستگاههاي اجرايي استان بهمنظور بهبود بهرهوري دستگاهها، همه ساله توسط معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني، انجام ميشود.
در فرآيند ارزيابي مستندات بهرهوري دستگاههاي اداري-اجرايي استان، ابتدا جلسه توجيهي-آموزشي مروجين بهرهوري دستگاهها، توسط معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني برگزار ميشود. سپس اين معاونت نسبت به نهايي نمودن معيارهاي بررسي مستندات بهرهوري دستگاهها اقدام و معيارهاي تعيينشده را به دستگاهها ابلاغ مينمايد. كارشناس مسئول بهرهوري و تحول اداري زمان و قالب ارائه مستندات توسط دستگاهها را در قالب نرم افزار ارزيابي عملكرد به دستگاه ابلاغ مينمايد.
معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني ضمن دريافت مستندات مربوطه از دستگاهها به صورت الكترونيك، اقدام به طبقهبندي و كدگذاري مستندات مينمايد. سپس امتيازدهي مستندات بهرهوري دستگاهها انجام شده و دستگاهها رتبهبندي ميشوند. سه دستگاه برتر ازاين نظر، انتخاب ميشود. ( كه با اهداي تنديس اهتمام به بهرهوري در جشنواره شهيد رجايي استان از آنها تقدير بهعمل ميآيد.) سپس معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني اقدام به تجزيه و تحليل تطبيقي نتايج حاصل از بررسي مستندات بهرهوري دستگاهها در اين دوره با دورههاي گذشته نموده و مدارك و مستندات لازم را در اين زمينه تهيه مينمايد.
آدرس اينترنتي سامانه : http://arzyabipbo.mporg.ir
۷- سامانه جامع مبادله موافقت نامه ملي
رئوس فعاليتهاي سامانه:
· اجراي لوايح بودجه عملياتي تهيه و تدوين شده، با كمك دستگاههاي اجرايي در قالب مبادلهي موافقتنامه
· دريافت و انتقال اطلاعات فرمهاي موافقتنامه (هزينهاي- تملك داراييهاي سرمايهاي) از دستگاههاي اجرايي و طي مسير فرآيند تعريف شده و تأييد نهايي آن.
· تخصيص بودجه
آدرس اينترنتي سامانه :
http://pe.mporg.ir/Guest/Login.aspx?ReturnUrl=%۲fForms%۲fNewCartable.aspx
۸- برنامه ريزي و برگزاري دوره هاي آموزشي كارمندان دولت
متقاضيان شركت در دوره هاي آموزشي مجازي، با ورود به اين سامانه، ابتدا اطلاعات شخصي خود را وارد نموده و سپس در دروه هاي غيرحضوري ارايه شده در سامانه ثبت نام مي نمايد. لازم به ذكر است كه هزينه شركت در دوره به صورت الكترونيك از سامانه قابل پرداخت مي باشد. سپس متقاضي بر اساس زمانبندي اعلام شده براي هر دوره در آن دوره شركت مي نمايند. در پايان دوره نيز در آزمون غيرحضوري در سايت شركت نموده و در صورت موفقيت در آزمون، گواهي شركت در دوره به متقاضي ارايه مي گردد.
آدرس اينترنتي سامانه عبارت است از :
http://chb.mpedu.ir
۹- تامين آمار و اطلاعات توليدي (سرشماري، آمارگيري هاي نمونه اي)
دادههاي جمعآوري شده توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان در اين سامانه آپلود گرديده و به صورت تجميع شده در مركز قابليت تحليل را پيدا ميكند.
آدرس اينترنتي سامانه : https://esurveys.sci.org.ir/sdf/login.jsf
۱۰ - تامين آمار و اطلاعات توليدي ثبتي (سالنامه آماري)
در اين پايگاه اطلاعات آماري طرحهاي آماري مختلف در استان اصفهان به صورت نشريات آماري جهت استفاده پژوهشگران و دانشجويان آورده شده است. همچنين اطلاعات سرشماريهاي دوره هاي مختلف در اين سامانه قابل دسترسي است.
آدرس سامانه